2019年07月08日

英理女子学院高等学校華道部便りVol.3」

「英理女子学院高等学校華道部便りVol.3」

華道部便りVol.3をお届けいたします
先月の英理女子学院高等学校華道部は「いけばな池坊巡回講座- Ikenobo2019-」参加にお稽古が3回ととても充実したひと月でした
さらに嬉しいことに、新たに一年生の部員が加わり、より賑やかになりました!
お稽古では毎回、まず自分でその日の花材の中から主役・相手役・脇役を決めます。さらに、主役に選んだ花材や自分が生けたい作品のイメージを基に、全体の構成を、たての花・よこの花・ななめの花から選んで生けていきます
使用する花材と花器は同じでも、生け終えた作品にはそれぞれに個性があり、部員同士で主役を決めた理由や作品の見どころについて質問し合っています
部員同士、互いにどんどん高め合っていけるといいですね!
7月は夏休みに入るため部活動はありませんが、部員一人一人にとって佳い休暇となりますようお祈りいたします

3年生 樋渡さんかわいい
C0D27C6B-D95F-4335-954F-ABF67201C0F1.jpeg

1年生 朝倉さんかわいい
6B479B17-5731-4BAC-9927-B81A3418C8CE.jpeg

1年生 高野さんかわいい
D70744B0-70B2-49B0-8193-A9BC9E2062DC.jpeg

This is the third letter from the Kado club!
In June, the Kado club of Yokohama Eiri Girl’s High School took part in a seminar “Ikenobo2019” and had three club lessons.
It was a fruitful month so that we could deepen the knowledge about Ikenobo Ikebana further.
What made us happier was that a new club member who is 1st grade joined in our Kado club, and our activities have become more lively!
At every Ikebana lesson, as the first step, they must decide the main flower and sub flowers among flower material of that day. Then, based on the chosen main flower material and the image of the whole arrangement, we arrange Ikebana works after setting an arrangement principle such as vertical, horizontal or diagonal one.
After finishing their works, we can discuss the reasons why they selected the main flower among other material or the features of their works. Although the club members use the same flower material and vases, their Ikebana works have their unique character.
I hope that the members improve step by step their skills on Ikebana each other.
In July, there is no club activities for ending the first school term. I hope that club members will have lovely summer vacations!
posted by morikadou at 08:01| Comment(0) | 学校華道